وب نيوز آرت
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک های مفید

پرهام نورافزا:

عضو هيات‌رئيسه كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي توجه به فيلمسازان و استعدادهاي جوان فيلمسازي را موجب شكل‌گيري بياني جديد و جذب مخاطب بيشتر در سينماي امروز كشور برشمرد و گفت: فيلم «لاتاري» به دليل بيان واقعيت‌هاي جامعه مخاطبان سينما را راضي خواهد كرد.

 سيده فاطمه ذوالقدر روز چهارشنبه با اشاره به تماشاي فيلم 'لاتاري' در سي و ششمين جشنواره فيلم فجر گفت: سوژه اين فيلم سوژه‌اي اجتماعي است و دست روي نكته‌اي مي‌گذارد كه براي جامعه ايراني بسيار قابل تأمل است.

نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس درمجلس شوراي اسلامي افزود: فيلم در عين حال كه يك سوژه اصلي تحت عنوان قاچاق انسان را مطرح مي‌كند بسياري از مسائل و معضلات جامعه را نيز در حاشيه آن از جمله سختگيري خانواده‌ها در ازدواج و پيامدهاي منفي آن، مشكلات اقتصادي و سودجويي برخي افراد از اين مشكلات و معضلات اجتماعي را بيان مي‌كند.
ذوالقدر با بيان اينكه سوژه طرح شده در فيلم 'لاتاري' گامي نو و جديد به شمار مي‌آيد كه پيش از اين در سينماي ايران به آن پرداخته نشده بود، پيش‌بيني كرد كه اين فيلم مخاطبان سينما و جشنواره سي و ششمين را راضي كند و علت اين رضايت هم بيان واقعيت‌ها و معضلات در جامعه امروز ايران است.

ذوالقدر اضافه كرد: در عين حال بسياري ديگر از فيلم‌ها با هزينه‌هاي بالا نمي‌توانند مخاطب خود را راضي نگه دارند و علت اين مساله بيان مسائلي است كه با آنچه در جامعه مي‌‌گذارد بسيار فاصله دارد كه البته برخي سلايق بيان حقايق جامعه در سينما را نمي‌پسندند.

نماينده مردم تهران در مجلس بيان حرف‌هاي مردم و دغدغه‌هاي آنها از طريق سينما و تلويزيون را بسيار مهم دانست و تصريح كرد: چنانچه دغدغه‌هاي مردم از اين تريبون‌ها بيان شود و گوشه‌اي از سينما به زبان اعتراضي مردم تبديل شود، بخشي از جامعه را تخليه كند. 


ادامه مطلب
[ ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۷:۳۳:۲۳ ] [ پرهام نورافزا ]
نظرات (0)

پرهام نورافزا:

كارگردان فيلم «سرو زير آب» با بيان اينكه با سختي‌ها و مميزي‌هاي عجيب براي ساخت فيلمش روبه‌رو بوده، از تصميم به ساخت سريالي ۳۰ قسمتي براساس فيلم‌ «سرو زير آب» خبر داد.

چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه، در ششمين روز جشنواره فيلم فجر فيلم «سرو زير آب» به كارگرداني محمدعلي باشه آهنگر پس از چند سال اقدام او به ساخت رونمايي شد.

باشه آهنگر درباره طولاني شدن اين فيلم كه در حوزه دفاع مقدس است، گفت: از سال ۹۰ تا ۹۵ ما را خيلي اذيت كردند و حتي نتيجهاش اين شد كه ۱۶ بار فيلمنامه را بازنويسي كرديم.

او با اشاره به اينكه نمي‌داند درباره اين پروسه بايد ماجراهايي كه پيش آمده را توضيح دهد يا خير ادامه داد: در اين چند سال با مسائل متعددي روبه‌رو بوديم از جمله اينكه اسامي جهانگير و جهانبخش و سياوش فيلم كه جزو مواردي بودند كه بايد تغيير مي‌كردند ولي ما اسنادي برديم تا ثابت كنيم كه اينها ار اسامي شهداي جنگ بودند.

كارگردان فيلم «ملكه» افزود: حتي بحث زرتشتي بودن يكي‌ از شهدا هم از مسائل مان بود درحالي كه ما شهداي مسيحي و كليمي و زرتشتي زيادي داشتيم و حتي دو شهيد بهايي داريم كه مي‌شود درباره آنها فيلم ساخت و نبايد از اين‌ها بترسيم. بنابراين گرفتاري‌هايي كه داشتيم خيلي از اين دست بود و براي رفع آن مثلا مي‌گفتند زرتشتيها را اهل سنت كنيد.

باشه آهنگر گفت: براي يك سكانس كه پيكرها با طناب به هم بسته ميشوند ۶ ماه فيلمنامه متوقف شد چون به ما گفتند با طناب شهدا را به هم مي‌بنديد؟ مي‌گفتم پس با چه ببندم؟ ضمن اينكه آن طناب را در متن براي بازيگر و تهيه‌كننده نوشتم اما تعبيري به كار بردند كه گفتم چطور چنين چيزي به ذهن شما رسيد؟ بعد هم گفتند به جاي طناب بنويس روبان و معلوم نبود چه رنگي بايد مي‌نوشتم چون ما در اين مملكت با رنگ‌ها هم مشكل داريم.

وي بيش از اين صحبت‌هايش را ادامه نداد آن هم با اين توجيه كه بيش از اين خطرناك مي‌شود و سپس در پاسخ به اين سوال ايسنا كه آيا فيلم را با توجه به طولاني بودن دو منظوره ساخته و قراراست سريالي هم از آن توليد شود، گفت: اين فيلم‌ مجزا است و سيناپس سريال را پس از فيلم نوشتم كه ۳۰ قسمت است و فقط يك موردش آن‌چيزي است كه در اين فيلم بود و سريال به اديان‌ها و قوميت‌هاي ديگر هم مي‌پردازد. اما هنوز آن را به جايي ارائه ندادهام و كامل هم نشده است.

در نشست پرسش و پاسخ اين فيلم‌ پس از آنكه از سوي تهيه‌كننده اعلام شد كه اين فيلم خيلي گران نشده و با وجود پروداكشن زياد و فيلمبرداري در چهار استان، «سرو زير آب» يكي از ارزان‌ترين فيلمهاي دفاع مقدس است، باشه آهنگر با اشاره به حرف و حديثهايي كه از همكاري اش با ارگانها شنيده بيان كرد: اين چه رانتي است كه من پنج سال معطل شدم و بعد روي پيشاني‌ام بخورد كه سه ارگان آمدهاند وسط؟ ما شايد نوادر تهيه‌كننده خصوصي داشته باشيم كه از ابتدا خودشان پول گذاشته باشند و بايد دعا كرد بخش خصوصي آنقدر پولدار شود كه من مجبور نشوم براي ساخت فيلم سراغ جاهايي بروم كه ۵ سال هم معطل شوم.

در اين نشست تعدادي ديگر از عوامل فيلم از جمله عليرضا زرين دست، مسعود رايگان، رضا بهبودي، مينا ساداتي، ستاره اسكندري، مهتاب نصيرپور هم حضور داشتند. 


ادامه مطلب
[ ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۷:۰۵:۴۹ ] [ پرهام نورافزا ]
نظرات (0)

پرهام نورافزا:

اكران فيلم «تنگه ابوغريب» با استقبال بسيار گسترده اهالي رسانه، منتقدان و عكاسان روبه‌رو شد و پيش از اكران اثر با وجود زمانبندي نامناسب جشنواره در روز ششم شاهد صف‌هاي طويلي از مخاطبان بود.

ششمين روز از جشنواره فيلم فجر با اكران فيلم‌هايي با طعم دفاع مقدس و جبهه‌هاي حق عليه باطل آغاز شد.

فيلم سينمايي «سرو زير آب» به كارگرداني «محمدعلي باشه آهنگر» با موضوع شهداي غواص اولين فيلمي بود كه در روز ششم جشنواره فيلم فجر اكران شد. اين فيلم با استقبال نسبتا خوب اهالي رسانه روبه‌رو شد اما درنهايت نتوانست از سوي منتقدان نمره بالايي دريافت كند.

اين فيلم صبح 18 بهمن ماه از فهرست بهترين آثار از سوي آراي مردمي جشنواره فيلم فجر نيز خارج شد.

دومين فيلم اكران شده در پرديس ملت كاخ رسانه‌ها، فيلم پرطرفدار اين روزهاي جشنواره يعني «تنگه ابوغرريب» به كارگرداني «بهرام توكلي» بود. اين كارگردان سينما كه در سابقه كاري خود آثاري همچون «من ديگو مارادونا نيستم» و «اينجا بدون من» را مي‌بيند اين بار به سراغ سينماي دفاع مقدس رفته و از نگاه بسياري مخاطبان بهترين فيلم اين ژانر را در جشنواره امسال ساخته است.

اكران فيلم «تنگه ابوغريب» با استقبال بسيار گسترده اهالي رسانه، منتقدين و عكاسان روبه‌رو شد و پيش از اكران اثر با وجود زمانبندي نامناسب جشنواره در روز ششم شاهد صف‌هاي طويلي از مخاطبان بود.

اين فيلم با موضوع «تنگه ابوغريب» و دفاع گردان عمار از اين مكان ساخته شده و بازيگراني همچون جواد عزتي، مهدي پاكدل، علي سليماني، حميدرضا آذرنگ را در خود مي‌بيند. تماشاگران پرديس سينمايي ملت بعد از اكران اين فيلم سينمايي دقايقي به تشويق اين اثر سينمايي پرداختند. 


ادامه مطلب
[ ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۶:۱۱:۰۲ ] [ پرهام نورافزا ]
نظرات (0)

پرهام نورافزا:

نشست پرسش و پاسخ «جاده قديم» در پرديس ملت محل اعتراض شديد منيژه حكمت كارگردان اين فيلم از مديران جشنواره فجر شد و او ادعا كرد كه سناريوي اين جشنواره از قبل نوشته شده و تمامي بليت‌هاي سينماهاي مردمي به ارگان‌هاي دولتي اختصاص يافته تا سيمرغ‌هاي مردمي به فيلم‌هاي خاص برسد. او همچنين تاكيد كرد كه اشتباه كرده كه فيلمش را در جشنواره به نمايش درآورده است.

منيژه حكمت در ابتداي نشست «جاده قديم» در اعتراض به اختصاص يافتن بليت فيلم‌هاي جشنواره به ارگان‌ها و سازمان‌ها گفت: «من ديروز و امروز در سينماهاي مردمي فيلم را ديدم و به اين نتيجه رسيدم كه سناريوي جشنواره فجر از قبل نوشته شده و از مردم عزيز و تمام جواناني كه در سرما براي گرفتن بليت‌ها در صف ايستادن معذرت مي‌خواهم. تمام بليت‌هاي سينماهاي مردمي به ارگان‌ها فروخته شده و سهميه‌هاي آزاد از سالن‌هاي ۴۰۰ نفره ۶ تا 10 نفر است. جايزه مردمي نوش جان شما (فيلم‌هاي ارگاني)، ولي بگذاريد مردم فيلم‌ها را ببينند. ضمن معذرت از تمام مردم من ديگر در سينماهاي مردمي حضور پيدا نمي‌كنم. اين فيلمنامه سيستماتيكي كه جشنواره فجر آن را نوشته در حال اجراست. »

حكمت همچنين درباره زمان داستان اين فيلم و دليل مشكي پوشيدن عوامل «جاده قديم» گفت: «قرار بود اين فيلم را سال 94 بسازم و آن زمان بحث انرژي هسته‌اي داغ بود. به هر حال شرايط اجتماعي و اقتصادي و به‌طور كلي شرايطي كه ما در آن قرار داشتيم، در فيلم بي‌تاثير نبود و ما هم در فيلم به آن عكس‌العمل نشان داديم. درباره دليل مشكي پوشيدن‌مان هم بايد بگويم كه اين موضوع يك سوپرايز است كه در زمان اكران بيشتر متوجه علت اين موضوع خواهيد شد. »

او همچنين درباره تغييرات احتمالي در فيلم با توجه به موضوع آن نيز گفت: «فيلمنامه جرح و تعديل خاصي نداشت، همان فيلمنامه‌اي را كه نوشته بودم، ساختم و تنها يك دوست پسر و لگد دختر به نامحرم از فيلمنامه حذف شد. من آدم مطالبه گري هستم. در اين ۴۰ سال اگر بخواهيم مطالبه‌گر باشيم متهم مي‌شويم به حاشيه پردازي

در ادامه اين نشست از مهتاب كرامتي درباره نقشش در اين فيلم سوال شد كه او پاسخ داد: «تجربه كردن را دوست دارم و فكر مي‌كنم براي يك بازيگر شگفت‌انگيز است كه پيشنهاد چنين نقشي به او بشود. براي انجام اين نقش تحقيقات ميداني داشتم، ضمن اينكه خانم حكمت اطلاعاتي را كه درخصوص اين نقش داشتند در اختيار من گذاشتند. ما در اين نقش ما به ازاهاي واقعي بسياري داشتيم و ترسيديم. »

منيژه حكمت در پاسخ به پرسش يك خبرنگار در مورد آشفته بودن فيلمنامه «جاده قديم» گفت: «آشفته بودن فيلمنامه را قبول ندارم. تمام قصه فيلم حول محور خانواده مي‌گذرد. وقتي در يك خانواده مشكلي براي يك زن به وجود مي‌آيد تمام افراد مونث خانواده را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد. من ميخواهم بگويم كه زنان وقتي مورد تعرض قرار مي‌گيرند با صداي بلند اين موضوع را اعلام كنند، اگر اين اتفاق رخ دهد سونامي به وجود خواهد آمد كه هيچ مردي ديگر جرات اين كارها را نكند. »

درپايان اين نشست منيژه حكمت در واكنش به پرسش خبرنگار ستاد خبري جشنواره فجر، كه چرا با اينكه مي‌داند سناريوي جشنواره فجر از پيش نوشته شده فيلمش را در جشنواره فجر به نمايش درآورده گفت: «آدم بعضي وقت‌ها اشتباه مي‌كند و با صداي بلند مي‌گويم غلط كردم! ۵۰ درصد بليت فيلم‌ها متعلق به مردمي است كه در سرما در صف مي‌ايستند، نه ارگان‌هاي دولتي. اين‌ها سيمرغ بهترين فيلم مردمي را مي‌خواهند و من مي‌گويم كه اين سيمرغ نوش جانتان. »


ادامه مطلب
[ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۸:۳۱:۲۳ ] [ پرهام نورافزا ]
نظرات (0)

پرهام نورافزا:

در حالي كه امسال نسبت به دوره‌هاي گذشته ابهام‌هاي بيشتري درباره گردآوري آراي مردمي و شيوه پردازش آنها وجود دارد و نظرسنجي اينترنتي از تماشاگران با اشكال‌هايي مواجه است، محصول مشترك خانه سينما و جشنواره فجر بعد از چهار روز نمايش فيلم‌ها يك فهرست از ده فيلم برتر تماشاگران است كه به شكل فله‌اي منتشر شده است.

در اين فهرست كه چند ساعت بعد از نيمه شب از طرف روابط‌عمومي جشنواره منتشر شده، فيلم‌هاي «داركوب»، «بمب؛ يك عاشقانه»، «به وقت شام»، «مغزهاي كوچك زنگ زده»، «سرو زير آب»، «خجالت نكش»، «چهارراه استانبول»، «تنگه ابوقريب»، «لاتاري» و «عرق سرد» به‌عنوان ده فيلم برتر از نظر تماشاگران معرفي شده‌اند.

نكته جالب آن است كه در نمودار منتشر شده، اسامي اين فيلم‌ها در يك دايره آمده كه نه براساس حروف الفباست و نه رتبه و امتياز فيلم‌ها را مشخص كرده و نشانه نوعي آشفتگي و دستپاچگي ازسوي ستاد انتخاب فيلم برگزيده تماشاگران و برگزار‌كنندگان جشنواره براي انتشار يك فهرست به هر قيمت براي جلوگيري از افزايش ابهام‌ها است. هرچند كه احتمالا اين شيوه اعلام آثار منتخب تماشاگران فقط ابهام‌ها را بيشتر خواهد كرد.

هرچند تجربه ثابت كرده به دست آوردن سيمرغ فيلم منتخب تماشاگران جشنواره فجر نه كيفيت فيلم را به نمايش مي‌گذارد و نه نشانه موفقيت در گيشه است، اما از جوايز مهم جشنواره فجر است كه همواره حرف و حديث‌هاي زيادي به همراه داشته است.


ادامه مطلب
[ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۸:۳۰:۱۱ ] [ پرهام نورافزا ]
نظرات (0)

پرهام نورافزا:

اولين نشست پرسش و پاسخ جشنواره فيلم فجر با حضور سازندگان فيلم «كاميون» برگزار شد. در اين نشست كامبوزيا پرتوي اعلام كرد كه در زمان حضور جواد شمقدري به‌عنوان رئيس سازمان سينمايي مي‌خواست اين فيلم را جلوي دوربين ببرد، اما به او اعلام شد كه اين فيلم فقط با تغيير كارگردان امكان ساخته شدن دارد.

در اين نشست سعيد آقاخاني، نسرين مرادي، رامين راستاد، به‌عنوان بازيگر، ميلاد موحدي آهنگساز، تورج اصلاني فيلمبردار و كامبوزيا پرتوي به‌عنوان كارگردان حضور داشتند.

كامبوزيا پرتوي درباره ساخت اين فيلم سينمايي در زمان مديريت قبلي سازمان سينمايي گفت: «در زمان آقاي شمقدري من مي‌خواستم همين فيلم را بسازم اما مديران سينمايي وقت اجازه ندادند و گفتند تنها در صورتي اين فيلمنامه مي‌تواند ساخته شود كه كارگردان آن عوض شود. »

پرتوي همچنين درباره شباهت «كاميون» به فيلم «فراري» عليرضا داوودنژاد كه نويسندگي فيلمنامه آن را برعهده داشت: «من اين فيلمنامه را در سال ۲۰۰۰ نوشتم و ۲۰۰۱ به جشنواره پوسان و جشنواره اِميِن فرانسه فرستادم و در اين جشنواره‌ها هم جايزه هم گرفت. اگر آن موقع اين فيلم را مي‌ساختم شايد مي‌گفتند «فراري» تحت تاثير «كاميون» قرار گرفته است. »

او همچنين درباره ايده ساخت «كاميون» گفت: «منشا اين فيلمنامه به دهه ۶۰ باز مي‌گردد. آن زمان كه سر فيلم «گلنار» در جنگل‌هاي ۲۰۰۰ بوديم، روزي من ديدم آقاي سجادي حسيني خيلي التهاب دارد و دائما به شهر مي‌رفت و باز مي‌گشت. از او مساله را جويا شدم كه گفت من در تهران خانه خريدم بعد همسرم وسايل خانه را بار كاميون كرده و من الان در خيابان آواره ماندم. اين فيلمنامه داستانش به دهه ۶۰ بر مي‌گردد. »

پرتوي همچنين درباره اخبار منتشر شده در مورد حضور بهروز وثوقي در اين فيلم گفت: «بعد از فيلم «افسانه دو خواهر» من در ايران ممنوع‌الكار شدم و رفتم تركيه كه كاري را آنجا شروع كنيم و طرح اوليه «كاميون» را ارائه دادم. بعد تهيه‌كننده آن گفت آقاي وثوقي مي‌تواند در اين فيلم بازي كند. ما هم فيلمنامه را فرستاديم براي بهروز وثوقي و ايشان هم فيلمنامه را خواند و از آن خوشش آمد. اميدوار بوديم مجوز بازي وثوقي در ايران را كسب كنيم اما نشد‌. بعد فيلمنامه را تغيير دادم به زماني كه تركيه كردها را آواره كرد. »

رامين راستاد درباره بازيگري و دستياري‌ خود در اين فيلم گفت: «من تجربه دستياري بسياري از فيلمسازان بزرگ را داشتم و با افتخار قبول كردم كه دستياري كامبوزيا پرتوي باشم و بيشتر از بازي كردن به دليل دستيار بودنم در اين فيلم خوشحالم. »

سعيد آقاخاني هم در مورد بازي‌اش در فيلم «كاميون» گفت: «من تا حالا بازي در چنين موقعيت‌هايي را تجربه نكرده بودم و وقتي فيلمنامه را خواندم ديدم انقدر درست بود كه مي‌تواند من را هدايت كند و با كمال ميل بازي در اين فيلم را پذيرفتم. گريم من هم تاثير بسياري داشت و پس از گريم بابك اسكندري، نقش من رو به جلو رفت. »


ادامه مطلب
[ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۸:۲۸:۳۵ ] [ پرهام نورافزا ]
نظرات (0)

پرهام نورافزا:

منيژه حكمت كه امسال با فيلم «جاده قديم» در مقام كارگردان در جشنواره فجر شركت كرده، در اكران مردمي اين فيلم از شرايط فعلي سينماي ايران انتقاد كرده و گفته در بليت فروشي فيلم‌ها در گيشه جشنواره بي‌عدالتي در جريان است.

اين كارگردان و تهيه‌كننده در ويديويي كه بي‌بي‌سي منتشر كرده، مي‌گويد: «ما از سينماي ارگاني نمي‌آييم، ما از سينماي مستقل مي‌آييم. بضاعت‌مان همين است كه روي پرده مي‌بينيد. »

او در ادامه صحبت‌هايش كه با تشويق تماشاگران همراه است، از وضعيت گيشه سينماهاي جشنواره انتقاد مي‌كند: «من متاسفم كه در گيشه وقتي بليت «جاده قديم» را مي‌خواهم، به من مي‌گويند «آينه بغل» را بخريد تا صندلي‌هاي فيلم من خالي بماند. هر كم‌كاري‌اي بوده اشكال ندارد. چهل سال است كه روح، روان و جسم ما زخمي است. رفتار ناعادلانه را نمي‌فهمم و براي تك تك مردم سرزمينم نمي‌خواهم. »

در اين جلسه بازيگران فيلم از جمله مهتاب كرامتي و ترلان پروانه هم حضور داشته‌اند.


ادامه مطلب
[ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۸:۱۸:۳۵ ] [ پرهام نورافزا ]
نظرات (0)

پرهام نورافزا:

نشست خبري فيلم سينمايي «چهارراه استانبول» با حضور بهرام رادان، مصطفي كيايي، محسن كيايي، مسعود كرامتي، سحر دولتشاهي، مهدي پاكدل، محسن كيايي، رعنا آزادي‌ور، ماهور الوند و ساير عوامل اين فيلم در پرديس ملت برگزار شد. در اين نشست مصطفي كيايي اعلام كرد مثل تمامي ايرانيان پس از حادثه پلاسكو جوگير شد و مي‌خواست درباره اين حادثه فيلمي را جلوي دوربين ببرد. او همچنين عقيده دارد اگر او اين فيلم را نمي‌ساخت، كسي در رابطه با اين حادثه فيلمي توليد نمي‌كرد.

مصطفي كيايي درباره طراحي صحنه اين فيلم و نماهاي ساختمان پلاسكو كه در اين فيلم نمايش داده شد، گفت: «هدف ما در اصل پلاسكو نبود. مثل هر فيلمي كه به يك واقعه گره خورده است و درام روايت‌گر يك ماجراي واقعي است، طبيعي است كه ما هم به اندازه نيازمان به حادثه پلاسكو به‌عنوان ماجرايي واقعي ورود كرديم. كسي كه براي ديدن پلاسكو فقط آمده باشد واقعا طبيعي است كه اين‌طور فكر كند. وقتي در مورد پلاسكو حرف مي‌زنيم، مردم نزديك به 10 گيگ حافظه بصري از اين مكان را دارند و ما نمي‌توانستيم هيچ خطايي داشته باشيم. به هرحال واقعيت اين است كه اگر من اين فيلم را نمي‌ساختم، كسي سراغ اين موضوع نمي‌رفت به اين دليل كه اين فيلم‌ها هزينه بالايي دارد. من 3 ميليارد پول از جيب خودم گذاشتم تا فيلم را بسازم. من بايد سراغ ارگان‌ها مي‌رفتم كه در آن صورت نظرات خودشان را القا مي‌كردند. »

مصطفي كيايي همچنين درباره زوج بهرام رادان و محسن كيايي در فيلم‌هايش گفت: «من بازيگرانم را براساس معيارهاي خودم انتخاب مي‌كنم و به گيشه كاري ندارم. من افتخار مي‌كنم با كساني كار مي‌كنم كه آرامش و اخلاق دارند. ترجيح مي‌دهم با سوپراستاري كار كنم كه جايگاه خودش را مي‌شناسد و به اين نكات توجه دارم. اگر اين زوج جواب بدهد در كارهاي ديگر هم از آنها استفاده مي‌كنم و همين‌طور از سحر دولتشاهي و همه بازيگران ديگر. »

بهرام رادان درباره شباهت نقش‌اش با فيلم «باركد» گفت: «من اولين باري است كه اين فيلم را مي‌بينم و نمي‌توانم نظر بدهم. در ضمن منتقد جدي نقش‌هايم هستم و نيمه خالي كارم را بيشتر مي‌بينم. البته خوشحالم سابقه فيلم باركد اينقدر قوي در ذهن‌ها نشسته است. ما اول در «عصر يخبندان» باهم كار كرديم، در كنار سحر دولتشاهي. در باركد و اين فيلم دو دوست بوديم و از طبقات و ژانرهاي مختلف كار مي‌كرديم. »

رعنا آزادي‌ور درباره انتخاب نقش‌هايش و گزيده‌كاري‌اش در سينما گفت: «مسيري كه طي مي‌كنم، انتخاب من بوده. از ابتدا كه وارد اين كار شدم، تقريبا سالي يك فيلم كار كرده‌ام. بعد از مدتي فهميدم كار خوبي نمي‌كنم كه كم كارم اما در سينماي ما كسي به اين نكته فكر نمي‌كند كه به خودم سخت مي‌گيرم. من اين فيلم را بسيار دوست دارم و خوشحالم كه اين امكان به من داده شد كه در كنارشان باشد. »

مصطفي كيايي در ادامه درباره گنجاندن داستان حادثه پلاسكو در فيلم جديدش گفت: «من هم مثل همه ايرانيان در رابطه با پلاسكو جوگير شدم و گفتم بايد فيلمي درباره آن بسازم. در سينماي آمريكا هم در مورد يازده سپتامبر خيلي فيلم ساختند. من تصميم گرفتم فيلمي بسازم كه به پلاسكو ربط داشته باشد... حادثه پلاسكو هم سياسي بود هم تجاري. بحث من اقتصاد بود. پلاسكو اقتصاد ما بود كه به هم ريخت. جواناني بود كه توليد مي‌كردند و من هم دوستان زيادي دارم كه به صورت نصف قيمت، جنس چيني مي‌آوردند و جايگزين توليد داخلي مي‌كنند. چهارراه استانبول نماد توليد داخلي است. »

ماهور الوند در مورد نقش خود در اين فيلم گفت: «اگر تصور مي‌شود كه از پس نقش برآمده‌ام، دليل اول آن تلاش كارگردان بود و من هم البته با نقش‌ها دلي برخورد مي‌كنم و انتخاب‌هايم را باعشق انجام مي‌دهم. وقتي عاشقانه كار مي‌كنيم، توان و انرژي مي‌گذاريم و اگر از فيلم رضايت داريد، خوشحالم. »
مهدي پاكدل كه در اين فيلم نقش يكي از آتش‌نشانان حادثه پلاسكو را ايفا كرد، درباره حضور خود در اين فيلم گفت: «هربازيگري نقش‌هاي زيادي انتخاب مي‌كند اما اين نقش برايم عزيزتر است. آتش‌نشان‌هاي واقعي سر صحنه با ما بودند و از خاطرات خود مي‌گفتند. اين نقش برايم بار مسووليت داشت و نمي‌شد ساده از كنار آن گذشت. من سعي كردم در حد توانم، به توقعات پاسخ دهم. »

مصطفي كيايي در پايان و در مورد تغيير نام اين فيلم گفت: «من اين فيلم را با اسم «پلاسكو »ثبت كردم اما اسم را تغيير دادم كه كسي فكر نكند كه عنوان پلاسكو را براي فروش انتخاب كرده‌ام. چون قطعا در گيشه نام پلاسكو بيشتر مي‌توانست موثر باشد، اما با اين وجود من نام فيلم را تغيير دادم. »


ادامه مطلب
[ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۸:۱۷:۲۲ ] [ پرهام نورافزا ]
نظرات (0)

پرهام نورافزا:

يكي از برنامه‌هاي جنبي جشنواره فجر سي و ششم نمايش فيلم‌هاي كودك و نوجوان براي دانش‌آموزان سراسر كشور است كه با عنوان «سيمرغ و پروانه‌ها» برگزار مي‌شود. حالا اعلام شده كه اين برنامه فردا 16 بهمن به دليل آلودگي هوا و تعطيلي مدارس در تهران برگزار نمي‌شود.

قائم‌مقام بنياد سينمايي فارابي در اين باره گفته است: «اين برنامه روز دوشنبه ۱۶ بهمن به دليل آلودگي هوا و اعلام تعطيلي مدارس از سوي اداره كل آموزش پرورش، در شهر تهران برگزار نمي‌شود. »

حبيب ايل بيگي درباره اطلاع‌رساني به مدارس درباره اين اتفاق توضيح داده است: «تعطيلي اين برنامه در روز ۱۶ بهمن از طريق سامانه اردويي مدارس كه مسووليت هماهنگي حضور دانش‌آموزان در سينماها را برعهده دارند به كليه مدارس تهران اطلاع‌رساني شده است. »

برگزاري اين برنامه را بنياد فارابي برعهده دارد و پنج فيلم «قهرمانان كوچك»، «شكلاتي»، «فيلشاه»، «دنياي كيف‌ها» و «دزد و پري 2» را براي دانش‌آموزان به نمايش مي‌گذارد. ايل بيگي ابراز اميدواري كرده با بهبود شرايط جوي و از بين رفتن آلودگي هوا تهران برنامه «سيمرغ و پروانه ها» دوباره آغاز شود.


ادامه مطلب
[ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۸:۱۰:۲۰ ] [ پرهام نورافزا ]
نظرات (0)

پرهام نورافزا:

نشست خبري فيلم «خجالت نكش» با حضور رضا مقصودي (كارگردان)، امير پروين حسيني تهيه كننده، احمد مهرانفر، ليندا كياني، سام درخشاني، الناز حبيبي، شبنم مقدمي و ساير عوامل امروز در پرديس ملت برگزار شد. در اين نشست امير پروين حسيني تهيه‌كننده اين فيلم اعلام كرد كه به هيچ يك از بازيگراني كه سرمايه‌گذاري و تهيه كنندگي آثارش را برعهده داشته دستمزد نجومي پرداخت نكرده است.

رضامقصودي در ابتداي اين نشست و در مورد اولين ساخته‌ سينمايي‌اش گفت: «سال‌ها پيش طرح فيلمنامه را خانم جورابلو ارائه دادند و مدت‌ها طول كشيد تا شرايط ساخت فيلم فراهم شد و آقاي حسيني هم به ما اعتماد كردند. آنچه به‌عنوان نكات مثبت در فيلم وجود دارد قطعا زحمت همه دوستان است و نكات منفي هم احتمالا به خاطر نواقص من بوده است. ما فيلم را ساختيم و در اختيار دفتر جشنواره گذاشتيم و اعضاي هيات انتخاب فكر كردند كه براي جشنواره مناسب است. احتمالا اين فيلم ويژگي‌هايي داشته كه قبول شده است و من از پذيرفته شدن آن خوشحالم. درمورد عبور از خط قرمزها هم بايد بگويم كه ما تابع قوانين هستيم و طبق قانون فيلمنامه را به وزارت ارشاد ارائه كرديم و هيچ مساله‌اي وجود نداشته است. »

مقصودي درباره لهجه شخصيت‌ها در فيلم گفت: «ما بايد لهجه را طراحي مي‌كرديم و اين فيلم نياز داشت تا از چنين لهجه‌هايي در آن استفاده شود. اين كار به پيشبرد قصه كمك كرده و كار ما هم شيرين‌تر شده است. »

اميرپروين حسيني در مورد هدف‌اش براي سرمايه‌گذاري در فيلم‌ها و سريال‌هايي كه با دستمزدهاي نجومي ساخته مي‌شوند گفت: «سينما با سرمايه‌گذاراني مواجه مي‌شود كه تصور درستي درمورد اين كار ندارد. احتمالا اگر سرمايه خود را در بانك قرار دهيد سود بيشتري خواهيد داشت. سرمايه‌گذاري كه علاوه‌بر مسائل مالي عاشق فرهنگ كشورش باشد قطعا نتيجه بهتري مي‌گيرد. ما دستمزد نجومي به كسي نداديم و همه مي‌دانند كه وقتي به دفتر ما مي‌آيند مبلغ كمتري مي‌گيرند ولي ما به عوامل احترام مي‌گذاريم و پرداخت‌هاي سروقت داريم. »

مقصودي در ادامه گفت: «نزديك بيست و چند سال است كه فيلمنامه مي‌نويسم. بايد بدانيد وقتي فيلمنامه مي‌نويسيد و تحويل مي‌دهيد، ديگر كارتان با آن تمام شده است اما اين من را اذيت مي‌كرد. من تجربه‌هايي داشتم در سينما و تلويزيون و همه آن تجربيات را جمع كردم تا فيلمنامه‌اي ارائه دهم كه تهيه‌كننده راغب باشد كنار آن بايستد. »

امير پروين حسيني در ادامه اين نشست گفت: «فيلم‌هايي مثل «خجالت نكش» از آن دست‌كمدي‌هايي است كه تجربه تازه‌اي در آن اتفاق افتاده است و بايد منتظر واكنش مخاطب بود. »

شبنم مقدمي نيز درباره حضورش در «خجالت نكش» گفت: «من در ابتدا مي‌ترسيدم كه اين نقش را قبول كنم اما آقاي مقصودي و حسيني به من لطف داشتند و اعتماد كردند. اين نقش از آن بخت‌هايي بود كه سراغ هر بازيگري نمي‌رود و خوشحالم كه توانستم در آن خودم را محك بزنم.

احمد مهرانفر در ادامه نشست گفت: «از آقاي مقصودي و پروين حسيني تشكر مي‌كنم كه به من اعتماد كردند. اگر مخاطبان كاراكتر من را دوست دارند به‌شدت مديون گريم عالي بود كه انجام شد. »

ليندا كياني درمورد درآوردن لهجه افغاني توضيح داد: «من فكر نمي‌كنم آدم در كوچه بازار بتواند افغانستاني ياد بگيرد. آقاي مقصودي براي من معلمي گرفتند كه كابلي بودند چراكه در آنجا هر شهري لهجه متفاوتي دارد. من تلاش كردم مثل معلمم صحبت كنم. »

الناز حبيبي نيز گفت: «براي من نقش اولويت دوم است و كليت كار و كارگردان و دفتري كه با آن كار مي‌كنم، اهميت دارد. خوشحالم كه با اين تيم كار كردم. »

اميرپروين‌حسيني در پايان گفت: «براي اين فيلم حتما به بازار خارجي فكر مي‌كنم. به نظرم در دنيا عده‌اي دنبال كمدي غير هاليوودي هستند و برايشان مهم است كه بتوانند با خانواده‌شان فيلم ببينند. »


ادامه مطلب
[ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۸:۰۶:۱۷ ] [ پرهام نورافزا ]
نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

مطالب اين سايت حاوي گزارشات، تحليل‌ها، نقدها و اخبار فرهنگي، هنري، اجتماعي و ورزشي مي‌باشد. از نظرات و پيشنهادات مفيد و سازنده و مثمرثمر در اين سايت استقبال خواهد شد.
لینک های مفید


امور اقتصادی | تدبیر اقتصاد
سرگرمی | پزشکی
آفاق | بیست تولز

مترجم وب با 36 زبان زنده دنیا